Dag 07- Min bästa vän

Jag har många "bästa vänner" men jag vet inte riktigt om vi är det på riktigt liksom men jag har tillexempell dessa som "bästa vänner":

Stephanie,
Mariam,
Miranda,
Nadin,
Anna,
Jennifher,
Arnisa,
Matilda.

Men jag vet inte riktigt, vi säger att vi är bästa vänner men det känns inte så.
Jag tror faktiskt inte att jag är bästa vän med någon i min klass. 
Bästa vän för mig är inte bara ett ord, det betyder: ska vi vara vänner resten av våra liv för mig.
Det är ju därför det heter BFF = BEST FRIENDS FOREVER. 
Och det tror jag tror helt ärligt inte att jag kommer hålla kontakten med någon i min nuvarande klass hela livet. 
Vi är jätte bra vänner nu men inte då, TROR JAG.

Ett annat ord för bästa vänner är ju BFF = BEST FRIENDS FOREVER, alltså att man ska vara vänner för livet, men vem tänker på det när man frågar om man ska vara BFF?, INGEN.
Men jag tycker att man har börjat missbruka ordet BÄSTA VÄNNER, och det tycker jag är lite synd.
Så klart att man kan ha jätte bra vänner som står en nära och bara vanliga vänner som man tycker om.
Men tillexempell jag har sagt att jag är bästis med jätte många för att inte göra dem ledsna, men så ska man ju inte behöva tänka för är man inte bästa vänner så är man ju inte det.
Det ska ju inte ha med att göra andra människor ledsna att göra, eller?

Dessa här uppe, som jag är "bästis" med.
Dem är ju jätte jätte bra vänner, men inte vänner för livet.

Egentligen tror jag att man bara har 1-3 riktiga bästisar eller har man ingen men då hittar man så småning om den.


______________________________________________________________________________________________


Men jag har i alla fall två riktiga bästisar:

Amanda

och

Julia

Och sen är det ju två av mina kusiner, men dem räknas ju inte tycker jag.
Men nu tänkte jag skriva lite om mina BFF...



Amanda Grimserud:

Vi var halv syskon innan, min pappa och Amandas mamma var tillsammans i 6år tror jag.
Dem var till och med gifta.
Men efter det att dem skilde sig så har vi fortfarande haft kontakten och träffats tre gånger.
Fast vi bor i olika länder, jag tycker vi har varit duktiga :D
Fast pappa och Amandas mamma skilde sig för fyra år sedan har vi fortfarande kontakten, och det är det jag menar med vänner för livet.

Om du läser detta Amanda så vill jag bara säga att fast vi har bråkat som syskon så ÄLSKAR JAG DIG, UTAN DIG ÄR JAG INGENTING!!!

<jag och Amanda för VÄLDIGT länge sedan...

<jag har till och med gjort en design till henne <3



______________________________________________________________________________________________



Julia Seglö:

Julia har jag känt jätte länge, men vi har inte blivit bästisar fråns nu när jag flyttade.
Men nu är vi jätte taghta, vi träffas inte så ofta men vi pratar rättså ofta i telefon.
Jag är jätte glad att jag har Julia som vän för att hon är så snäll!!! :D

Samma sak här, om du läser detta LOVE YOU!!! <3

< har tyvärr inga bilder på henne :(

______________________________________________________________________________________________

Några saker som är bra att veta om vänskap:

1.Hittar du den rätte, snälla gör inte det misstaget och släppa den! För gör du det kanske du ALDRIG får tillbaka den igen :(

2.Hittar du den rätte så känner du det, kanske inte direkt men med tiden.

3.Det stora misstaget alla gör, väljer kärleken före vänskapen :O Gör ALDRIG detta, vänskapen är alltid viktigare än kärleken!

                                           GLÖM ALDRIG DESSA REGLERNA!!!







Kommentarer
Postat av: Tea

Emme sa att det tog en och en halv timme :O

2011-03-31 @ 18:36:30
Postat av: Nadin

Tack bra blogg jag följer det hela tiden även när jag inte kommenterar:D

2011-03-31 @ 20:03:19
Postat av: julia seglö

hej emilia! du är också din BFF<3. jag kan lita på dig, det kan alla jöra. jag ska se om jag kan skicka en bild av mig till din blogg. du är en fiktig vän det vet jag för du berettar riktiga hemlisar och du kan lita på att det stannar hos mig till världens besta vän.



kram julia <<33 :):) smile!!!!

2011-05-02 @ 21:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0